Kako mogu biti siguran u ispravnost istočene količine goriva u automobil?
Točnost mjerača za istakanje goriva provjerava se u redovitim vremenskim intervalima, sukladno zakonskim obvezama, a provjeru (umjeravanje) provodi Državni zavod za mjeriteljstvo . Ispravnost svakog mjerača potvrđuje se službenom potvrdom (markicom) koja se postavlja na sami mjerač.
Svaki kupac, koji na bilo koji način sumnja u ispravnost istočenih količina, može od poslovođe Benzinske Postaje odmah zatražiti kontrolu istočene količine putem umjerene i ovjerene staklene menzure od 10 litara. Tom prilikom se u menzuru istoči točnih 10 litara (očitanih sa displeja agregata), a na menzuri se očita da li je istakanje ispravno, te da li je u granicama odstupanja (postoje oznake na menzuri). Interna kontrola Tifona, osim godišnje zakonske obaveze, obavlja i redovne mjesečne kontrole točnosti i ispravnosti istočenih količina putem „pištolja“ na agregatima.
Je li istina, u koliko se vrši isprekidano točenje goriva putem pištolja na agregatu, da se tada kroz pištolj prodaje zrak umjesto goriva, te dali je istina , u koliko se sa pištoljem toči jako sporo, da se tada istoči manja količina goriva?
Hrvatski zavod za mjeriteljstvo, prilikom podešavanja i umjeravanja agregata, cijeli proces na kraju ovjerava sa pečatom-plombom, koji se ne smije dirati i koji je garancija da se nije dodatno podešavao volumetar pištolja. S toga, bez obzira da li se sa pištoljem radi brzo, sporo ili isprekidano točenje, pištolj uvijek mora dati točnu količinu goriva. količina prema hrvatskim zakonima smije odstupati samo do 5 promila, odnosno do 0,5 % u plus ili minus.
Svaki kupac, koji na bilo koji način sumnja u ispravnost istočenih količina, može od poslovođe Benzinske Postaje odmah zatražiti kontrolu istočene količine putem ovjerene staklene menzure od 10 litara. Tom prilikom se, u menzuru istoči točnih 10 litara (očitanih sa displeja agregata), a na menzuri se očita, da li je istakanje ispravno, te da li je u granicama odstupanja (postoje crtice na menzuri). Interna kontrola Tifon-a, osim godišnje zakonske obaveze, obavlja i redovne mjesečne kontrole, točnost i ispravnost istočenih količina putem pištolja na agregatima.
Kako je moguće, da je u moj auto uliveno 52,7 litara benzina, kad u tehničkim specifikacijama proizvođača vozila piše , da rezervoar ima kapacitet od 50 Litara?
Između rezervoara, koji je deklariran za 50 Litara i čepa rezervoara postoji gumena cijev u koju, ovisno o tipu vozila, modelu, položaju rezervoara i dužini cijevi, može stati od 2 do 6 litara goriva. Kod terenaca ta količina može biti i do 10 litara goriva.
Kako je moguće da je u moj spremnik za LPG, koji je deklariran za 60 Litara, a kojeg bi se smjelo puniti samo do 80% kapaciteta ušlo 55 litara plina umjesto 48 litara i zašto mi se na jednoj vašoj BP plin brže utoči, a na drugoj jako sporo?
Brzina utakanja ovisi o jačini opreme-pumpe za LPG, koja postoji na dotičnoj BP. U rezervoaru za LPG, koji je montiran u Vaš automobil, postoji plovak, koji ima zadatak da na približnoj količini od 80% aktivira ventil, kojim se spriječi daljnje utakanje plina u rezervoar. Taj plovak je postavljen pod optimalnim nagibom, pa ako se slučajno nagib boce-rezervoara za plin poremeti, u tom slučaju je moguće da se boca napuni i više od 80%, a isto tako i manje od 80%, ovisno da li je kut prema kojem je plovak postavljen, povećan ili smanjen.
Auto mi se je počeo kvariti, a moj serviser mi je rekao da imam puno vode u rezervoaru, molim Vaš hitan odgovor, kako je to moguće?
Na Tifon-ovim Benzinskim Postajama nije moguće da dobijete vodu u gorivu, za što postoji više razloga:
- Tifon koristi eklektronske sonde, kojima se osim što se mjeri razina goriva , temperatura goriva i ostali podaci o gorivu, u svakom trenutku mjeri i razina eventualne prisutnosti vode u rezervoaru, što je povezano sa alarmom.
- Pumpe koje vuku gorivo iz rezervoara postavljene su nekih 15 cm od dna rezervoara, pa je nemoguće kroz pištolje izvući i prodati zadnjih 1000 do 1500 litara goriva. kao što je poznato, eventualna voda u gorivu, uvijek padne na dno rezervoara, pa ju pumpa nikako ne može dohvatiti.
Svakom kupcu koji posumnja u prisutnost vode u gorivu, poslovođa Benzinske postaje će lako omogućiti provjeru , putem izlista stanja sa sondi, a postoji i drugi način, kad se u staklenu menzuru od 10 litara utoči gorivo, pa se u nju do dna stavi metalna šipka, čiji se kraj namaže sa pastom za utvrđivanje prisutnosti vode. U koliko je na dnu staklene menzure imalo vode,u tom slučaju će pasta promjeniti boju u crveno.